Patronage Democracy in Indonesia

Sarah Nuraini Siregar
| Abstract views: 993 | views: 612

Abstract

-

Full Text:

PDF

References

Aspinall, E. (2014). When Brokers Betrays: Clientelism, Social Networks, and Electoral Politics in Indonesia. Critical Asian Studies, 46(4), 545–570.

Aspinall, M. S. E. (Ed.). (2015). Politik Uang di Indonesia: Patronase dan Klientelisme Pada Pemilu Legislatif 2014. Penerbit PolGov.

Aspinall, W. B. E. (2019). Democracy For Sale. Pemilu, Klientelisme, dan Negara di Indonesia. Yayasan Pustaka Obor Indonesia.

Lazuardi, G. (2018). Dugaan Politik Uang di Pilkada Jatim, La Nyalla Bakal Lapor ke Mabes Polri dan KPK. Tribunnews.Com. https://www.tribunnews.com/nasional/2018/01/12/dugaan-politik-uang-di-pilkada-jatim-la-nyalla-bakal-lapor-ke-mabes-polri-dan-kpk

Mufti, M. (2013). Kekuatan Politik di Indonesia. CV Pustaka Setia.

Muhtadi, B. (2013). Politik Uang dan Dinamika Elektoral di Indonesia: Sebuah Kajian Awal Interaksi Antara Party-ID dan Patron Klien. Jurnal Penelitian Politik, 10(1), 41–58.

Copyright (c) 2020 Journal of Indonesian Social Sciences and Humanities
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.